Melitta ONE SST 1031-01 - Reviews

• Best Reviewed okt 2023
  • Test panel 8.5 jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta ONE SST 1031-01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

s*********@g******** 10-01-2024

Design koffie

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb de Melitta ONE filterkoffiezetapparaat nu enkele weken in gebruik. Mijn ervaring is zeker positief! Het apparaat biedt niet alleen een aantrekkelijk design met led-verlichting bij het inschenken van water, maar ook lekkere koffie.
Het apparaat levert snel en goed warme koffie, waarbij de verschillende knoppen ook van pas komen, ongeacht de hoeveelheid gezette koffie. Ook het automatisch ontkalkingssysteem is een top.
Het koffiezetapparaat zou ik zeker aanbevelen als je opzoek bent naar een goede koffie en voor liefhebbers van design.

Pluspunten

• design
  • goede lekkere koffie

nooky333 09-01-2024

Een geslaagd produkt voor heerlijke koffie

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen en moet zeggen dat ik er zeer aan gehecht ben geraakt. Normaal zet ik koffie met een kleine percolator dus als ik bezoek heb moet ik een aantal keren koffie zetten. Dit apparaat is makkelijk te bedienen en de koffie is zeer snel klaar. Ook is het prachtig op het aanrecht met modern design. De glazen kan is licht maar solide en mooi om te zien. Al met al een geslaagd product waarvan ik veel gebruiksgemak en genot heb gehad en heerlijke koffie heb kunnen maken en drinken!

Pluspunten

• Modern design
  • Koffie snel klaar
  • Lichtgewicht
  • Solide
  • Makkelijk te bedienen

S. Hoekstra 05-01-2024

Razendsnel een warme kop koffie

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb dit koffieapparaat een aantal weken mogen testen voor Kieskeurig/review.nl. De testperiode is goed bevallen. Het apparaat is een mooie verschijning in de keuken en de koffie is zeer snel klaar en goed warm.
Een mooie toevoeging is de 'halve kan-knop'. Hierdoor maakt het niet uit of je nu een halve of een hele pot koffie zet, de smaak is prima. Er zit ook een ontkalkingsknop op, deze hebben wij niet getest i.v.m. de aanwezigheid van een waterontharder.
Als je het water inschenkt gaat er een led-lampje branden, optisch leuk, maar verder weinig zinvol.

De kan oogt vrij breekbaar doordat deze volledig van glas is.

Nadeel aan deze machine vind ik de losse onderdelen: deksel waterreservoir, deksel koffiekan, filter en deksel filter. Bij elke keer koffie zetten, haal je deze onderdelen los.

Maar het belangrijkste voor mij aan een kop koffie zijn de smaak en temperatuur en daar overtreft deze machine vele andere filterkoffieapparaten en maakt het toch dat ik dit apparaat aan zou raden.

Pluspunten

• temperatuur
  • uitstraling
  • snelheid

Minpunten

• losse onderdelen

Michel uit Harderwijk 29-12-2023

Mooi om te zien en lekkere koffie.

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb de Melitta ONE® filterkoffiezetapparaat nu een week in getest.
Het is een mooi apparaat en ben enthousiast.
Het gebruiksvriendelijke van het koffiezetapparaat, is de druppelstop.
En als je water in het reservoir doet gaat er een lichtje aan, wat grappig is om te zien.
Qua maatvoering van de streepjes op het reservoir klopt niet veel, dat is jammer.
Als je minder dan 3 kopjes zet wijken de streepjes namelijk af.
Wat dan weer prettig is als je 1 of 2 kopjes koffie wil zetten, er een knop op zit die regelt dat de hoeveelheid water gefaseerd doorgeven wordt. Je moet de knop dan wel indrukken.
Het geïntegreerd ontkalkingsprogramma wat er op zit, is niet gebruikt. Het zal zeker handig zijn in gebieden met kalkrijk water.
Qua design is het een mooie verschijning en met een mooie glazenkan. Ik denk zelf dat een optionele thermoskan het af zou maken.

Mooi om te zien en lekkere koffie.

Pluspunten

• Druppelstop
  • Gefaseerde water doorloop

Minpunten

• Maatvoering reservior
  • Prijs

n************@h********** 29-12-2023
Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen voor review.nl en het viel zeker niet tegen!
Koffie apparaat zat mooi verpakt en de verschillende maten filterhouder zijn erg handig.
Het apparaat heeft een mooie degelijke uitstraling en het lampje dat aangaat wanneer je water toevoegt vind ik persoonlijk heel leuk!
Er zitten een aantal functies op waardoor je jouw koffie zo goed mogelijk kan aanpassen aan de hoeveelheid water en koffie die je gebruikt , ik hou zelf van een stevige koffie dus hier pas ik het apparaat op aan.
De koffie kan zelf is helemaal van glas, heel mooi maar wel erg breekbaar. Hier gelukkig niet gebroken!
Een minpunt vind ik dat het verwarmingsplaatje redelijk snel uitgaat, hierdoor heb ik al een aantal keer een lauwe bak koffie ingeschonken, de timer hierop mag wel iets langer.
Ik zou dit apparaat zeker zelf kopen als je houdt van je eigen bonen malen en filterkoffie zetten net zoals ik. Ook vind ik het feit dat dit veel milieubewuste r is ten opzichte van de cups machines een ontzettend groot pluspunt!

d*************@o******** 27-12-2023

praktische en modieuze koffie zetter

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb dit toch wel mooie strak vormgegeven koffie zet apparaat mogen testen voor Review, deel uitmakend van Kieskeurig.
Het is een handige koffie zetter welke smaakvolle koffie zet, ook diverse gasten op bezoek gehad, die dit allemaal beamen.
Het apparaat zelf zit stevig verpakt in de doos,
Als eerste laat je zoals bij elke koffie zetter enkele malen alleen water door het apparaat gaan, om eventuele verontreinigingen te verwijderen.
Praktisch is dat er een 5 tal Melitta Koffie "Gourmet Intens" filters (maat 1x4) bijgevoerd zijn, je hebt dus direct de goede maat koffie filters bij de hand om koffie te kunnen zetten.

Zo gauw je water in het reservoir schenkt gaat er een led verklikker lampje branden. Leuk om te zien, maar de meerwaarde ervan ontgaat mij een beetje.
Er gaat circa 1,25 liter water in, goed voor een 12 kopjes.
De koffie is snel klaar met zetten, en is goed op temperatuur.
Erg handig is de mogelijkheid door middel van een extra knop om bij een halve pot toch het goede koffie proces in te schakelen, zo merk je geen smaak verschil tussen een hele of een halve gezette pot koffie. Wel eerst deze bovenste schakelaar omzetten, alvorens de normale aan zet knop te gebruiken, voor een halve kan koffie.
Handig is ook de snoer opberg mogelijkheid onderop het apparaat, zodat je niet een onnodig lang snoer op te aanrecht hebt liggen.
Ook praktisch is de filterhouder, deze schuif je in soort van geleide gelijk onder het hete water uitloop punt boven je filterhouder, deze zit dan altijd automatisch goed. Verder is de druppelstop goed en praktisch. Makkelijk en werkt prima. Persoonlijk zal ik nooit een kop koffie pakken, als het zetproces nog niet compleet klaar is. De lekkerste koffie is toch als alle water zijn doorloop tijd heeft gehad, en de koffie zijn tijd heeft kunnen nemen om zijn volle aroma te doen ontplooien.
Ook praktisch en handig is het automatische ontkalking systeem, deze geeft je op tijd aan wanneer de machine ontkalkt moet worden.
Kortom voor mij een handige praktisch koffie zet apparaat welke ook nog eens leuk op je aanrecht staat.
Voor mij dus een aanrader als mijn huidige doorloop koffie zetter het zou begeven.

Pluspunten

• Snel koffie gezet
  • hoge koffie temperatuur
  • led verlicht waterreservoir
  • automatisch ontkalksysteem
  • opbergmogelijkheid snoer

Minpunten

• prijs

r***************@g******** 27-12-2023
Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

mooi apparaat, helaas maar een week getest, dit ivm de zeer breekbare glazen kan. leuk dat wanneer je water in het apparaat doet dat de ledverlichting aan gaat. koffie mogen zetten met een goede smaak. jammer dat het apparaat best snel uit gaat na het zetten van koffie.

andrelinda@ziggo.nl 26-12-2023

Zeer fijn, gemakkelijk te gebruiken koffiezetapparaat

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

wij hebben het apparaat enkele weken mogen testen en zijn zeer tevreden over het gebruik. Door de ledverlichting in het waterreservoir is de hoeveelheid water in het reservoir goed af te lezen. De filterhouder is makkelijk te verwijderen en weer terug te plaatsen door het handige schuifsysteem, waardoor het filter altijd recht boven de kan staat. Tevens is het prettig dat d.m.v. een knopje het water, bij weinig kopjes koffie, langzamer door het filter stroomt waardoor de koffie toch lekker pittig wordt.
De temperatuur van de koffie is goed heet, wat wij erg prettig vinden. Wij vinden de volledig glazen kan er wel mooi maar erg fragiel uitzien.

Pluspunten

• waterindicator (LED-lampje)
  • Snelle zettijd
  • Mooi uiterlijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Geluidsignaal als de koffie is gezet

Minpunten

• fragiel ogende koffiekan

m************@h********** 25-12-2023

Super apparaat

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Super goed koffiezetapparaat ben er heel tevreden over!! Heb het nu een paar weken geprobeerd en het apparaat bevalt super goed!! Het is heel handig in gebruik het reservoir is heel gemakkelijk met water te vullen en ir is een ingebouwd led lampje heel handig voor in het donker!! Het ontwerp van het apparaat vind ik ook heel goed ziet er mooi uit ook de kan is mooi een heel handig in gebruik en houd makkelijk vast de koffie is lekker snel klaar en het resultaat is heerlijk echt een aanrader!!

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi

GeaR89 24-12-2023

Mooi apparaat die erg goed bevalt!

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Wij hebben een aantal weken dit koffiezetapparaat mogen testen. Het merk kende ik al want we hebben ook een waterkoker waar we zeer tevreden over zijn. Mijn verwachtingen waren dus ook hoog. Allereerst is het design echt heel mooi. Het lijkt een ouderwets apparaat waardoor ie op de een of andere manier gewoon ook gezellig op het aanrecht staat. Het rvs maakt hem stoer. Tevens valt de koffie-kan op: deze is volledig van glas. Inclusief het handvat. Ik was daar wel een beetje nieuwsgierig naar: want zou dit niet heel gevoelig zijn om kapot te gaan? Maar nee, deze voelt echt heel stevig en is ook echt mooi. Het apparaat in gebruik is ook erg makkelijk. Niet teveel opties en doet wat ie moet doen. Het waterreservoir is makkelijk toegankelijk doordat het een grote opening heeft. Daarnaast is het ook heel fijn dat het bakje van het koffiefilter los te koppelen is en deze makkelijk rechtop blijft staan zodat het filterzakje er makkelijk ingezet kan worden. Hij geeft een piep wanneer de koffie klaar is en je kan hem instellen op 30 of 60 minuten warm houden. Wij zijn al met al zeer tevreden over het apparaat. Naast dat ie mooi op het aanrecht staat is ie ook gewoon fijn en makkelijk in gebruik. En hij zet heerlijke koffie!

• Makkelijk schoon te houden

GVisser 24-12-2023

Melitta One

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

When making coffee I wanted something that is user friendly with few variables to mess up.
Received 5 filter papers along in packaging which meant I could brew a pot straight away. Unpacking and assembly was straight forward. It was basically a plug and brew. First brew was Kenyan beans that was big and juicy. The glass jug is good for 1200ml of coffee (some would say 10 cups but I prefer BIG cups). Haven't got to the heating element (as I drank the coffee after brewing). The footprint of the machine is not that big so easy to fit on kitchen counter. What's nice about a lot of the lose parts is that you can clean it in the dishwasher.

Pluspunten

• Easy to use

Leon 23-12-2023

Een uitstekende keuze voor een vriendelijke prijs!

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb de Melitta One een aantal weken mogen testen.

Het ontwerp van de Melitta One valt op door zijn professionele look. Het geïntegreerd ontkalkingsprogramma zorgt voor een goede werking, de beste koffiesmaak en een lange levensduur en dus een pluspunt dat dit aanwezig is.

Met de Melitta One tover je kopje na kopje heerlijke filterkoffie, aromatisch en ook belangrijk heet en snel gezet. De koffie is dus zo klaar!

Puur genot ook bij kleine hoeveelheden. De Melitta One beschikt over twee verschillende zetmodi. Als je slechts kleine hoeveelheden wilt bereiden (2-5 kopjes), zal de koffie langzamer stromen dan bij de bereiding van grote hoeveelheden, speciaal om de smaak te verbeteren en dat merk je echt bij het drinken van de koffie. De aromatische koffiesmaak is geweldig, ongeacht de bereidingshoeveelheid.

De watertank met ledverlichting is wel een leuke feature maar vind ik zelf niet echt noodzakelijk. Het filter met druppelstop uiteraard wel maar dat is ook bijna een noodzakelijke optie die je meestal aantreft bij een koffiezetapparaat! En het werkt inderdaad, geen druppel wordt er gemorst!

Over gebruiksvriendelijkheid kan ik kort zijn, dat heeft dit apparaat zeker. De handleiding is absoluut niet nodig om een overheerlijk kopje koffie te zetten.

Een absolute aanrader voor een vriendelijke prijs!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Heerlijke smaakvolle koffie
  • Professionele look

Minpunten

• Nog niet ontdekt

m************@h********** 23-12-2023

Super apparaat

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb het apparaat nu een paar weken getest en ik ben er heel erg tevreden over !! Hij is heel handig in gebruik het apparaat is makkelijk te vullen met water er is een ingebouwd let lampje wat heel handig is in het donker de koffiekan is heel fijn in gebruik hij houd heel lekker vast en is ook nog is mooi om te zien de koffie is snel klaar en precies goed gewoon ik vind het een echte aanrader!!

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi

r********@h********** 22-12-2023

Een echte aanrader

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik ben heel enthousiast over de Melitta ONE® Filterkoffiezetapparaat. Dit apparaat heeft een aantal handige functies en ziet er ook nog een mooi design uit! De watertank van dit koffiezetapparaat is voorzien van ledverlichting, wat niet alleen super fancy uitziet maar ook nog een zeer functioneel is. De ledverlichting zorgt ervoor dat ik altijd duidelijk kan zien hoeveel water er in de tank zit, zelfs in een donkere keuken. Het filter met druppelstop is een fantastische functie van dit koffiezetapparaat. Het voorkomt dat er druppels op de warmhoudplaat terechtkomen wanneer ik de kan verwijder. Hierdoor blijft de warmhoudplaat schoon en kan ik zonder problemen mijn kopje koffie inschenken. Het zorgt ook voor een nettere uitstraling van het apparaat en bespaart mij tijd en moeite bij het schoonmaken. Het geïntegreerde ontkalkingsprogramma van dit koffiezetapparaat is een geweldige functie. Het zorgt ervoor dat ik mijn apparaat regelmatig kan ontkalken, wat essentieel is voor het behouden van een optimale smaak van mijn koffie. Het ontkalkingsprogramma is eenvoudig te activeren en het apparaat doet de rest. Het design van het Melitta ONE® Filterkoffiezetapparaat is stijlvol en eigentijds. Het strakke ontwerp en het gebruik van hoogwaardige materialen geven een luxe uitstraling aan mijn keuken. Mooiste vind ik toch het glazen handvat van de kan. Gebruiksvriendelijk is die zeker. Een paar overzichtelijke knoppen en ook een half kan koffie functie. Ook is die snel op temperatuur en is je koffie zo klaar. Het apparaat heeft ook een handig signaal dat afgaat wanneer de koffie klaar is. Een echte aanrader.

Pluspunten

• verlichte tank
  • mooi design
  • zeer gebruiksvriendelijk

Ria 22-12-2023

koffiezetten met plezier

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb het Melitta koffie-apparaat 2 weken mogen uitproberen en ben verrast over het gebruik ervan. Het is een compacte en lichte machine met een mooie vormgeving die niet teveel ruimte inneemt op het aanrecht. Op de pot en op het reservoir staat een duidelijk afleesbare maatverdeling. Ook de verlichte watertank draagt hieraan bij. Het apparaat heeft een speciale instelling voor kleine hoeveelheden waardoor de koffie niet te snel afkoelt. Hierdoor is het goed te gebruiken voor grote en kleine hoeveelheden. Ook de signaaltoon aan het zeteinde is een luxe en handige voorziening. Het zetten van de koffie gaat lekker snel, handig bij verjaardagen. De gebruiksaanwijzing in het boekje is duidelijk en compleet. Fijn dat er ook een ontkalkprogramma in staat beschreven. Ik vind het een fijn koffieapparaat.

Pluspunten

• uitvoering
  • compact
  • snel

Minpunten

• prijs

s***************@o********** 22-12-2023

Onmisbaar in je keuken

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Een mooi degelijk koffiezet apparat dat heerlijke koffie mogelijk maakt. Mooi design dat extra leuk maakt met verplichte water container. Het water stijgt snel naar juiste temperatuur. Daardoor komt de smaak en geur extra intens vrij. Het regelen van kleinere hoeveelheid kopjes is makkelijk te regelen met een van de knoppen.
Het ontkalking systeem is super handig!

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik

Tristan 22-12-2023

Enorm goed bevallen en zou het zeker aanraden

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb dit apparaat enkele weken mogen testen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over deze nostalgia-trip, zeker in het moderne jasje.

Ik vond de brouwsels die de Melitta One filterkoffiemachine mij dagelijks voorschotelde gewoonweg superb. Het is toch echt wel even wat anders dan zelf kokend water over een filter met snelfiltermaling schenken. Het water wordt namelijk gelijk en in de juiste hoeveelheid over de tijd verdeeld over het koffiegruis en de temperatuur is precies goed. Zo ijverig doe ik dat ‘m niet na. Het evenaarde de kwaliteit van een goede kop filterkoffie van een koffiezaak. Het is heel andere koek dan de filterkoffie die je wellicht kent van de catering bij recepties of evenementen.

Het design vond ik heel mooi. Bij een filterkoffiemachine heb ik toch gauw een oubollig beeld, maar nee, het geborstelde RVS en strakke design vermengen perfect in een moderne keuken. Het led-lichtje in de watertank is een leuke toevoeging. Zo zie je namelijk goed hoeveel bakjes koffie aan water je nou inschenkt en zie je tevens door de dubbele cilinder mooi het hete water naar de wateruitloop opborrelen. In de productomschrijving zag ik staan dat het design een anti-fingerprinttechnologie kent. Oftewel hij wordt niet viezig van vettige handen. Hoewel ik in de regel sceptisch ben over zulke zaken, is het me op gaan vallen dat het apparaat inderdaad netjes bleef, ondanks mijn m verschuivingsritueel naar voren en weer naar achteren op het keukenblad.

Met zijn drie knoppen is het apparaat makkelijk te bedienen. Kleine zet, grote zet en ontkalken – meer heb je niet nodig (denk ik). Ik moet zeggen dat ik er niet aan toegekomen ben om het geïntegreerde ontkalkingsprogramma nog niet geprobeerd heb, omdat het apparaat hier nog niet aan toe lijkt te zijn. In de toekomst zal dit mij echter een hoop gemak geven, want ik moet toegeven dat ik in mijn oude cupjes-koffiezetapparaat de antikalktabletten niet op heb weten te maken. Een enkele druk op de knop verlaagt deze drempel dus aanzienlijk! De druppelstop onder de filterhouder verdient tevens speciale vermelding, want vrijwel nooit druppelt er koffie na op de warmhoudplaat. Dat houdt het mooie design mooi, want allemaal van die opgedroogde koffievlekken siert niet.

Als ik in de positie was geweest, had ik wel graag een vierde knopje willen voorstellen. Namelijk eentje om het volume van de piep die het afronden van het zetproces signaleert aan te kunnen passen.. Ik vind deze namelijk erg luid. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik meestal aan het rommelen ben vlak bij het koffiezetapparaat – als ik in de woonkamer om de hoek zit, is het wel een dankbare eigenschap van het apparaat.

Al met al werd ik heel blij met het gebruik van dit apparaat, met als voornaamste reden de aansluiting op mijn persoonlijke wensen. Koffie (lungo) van een espressomachine vind ik daar te intens voor. Ik vind het heerlijk om bepaalde gerechten weg te spoelen met koffie en de grote hoeveelheid die ik kan zetten met een filterkoffiemachine faciliteert die grote dorst. Wat extra prettig is dat ik hem hierbij zo sterk of slap kan maken als ik wil, zonder het levenloze karakter van een americano. Nóg een bonus voor mij is dat ik het cafeïnegehalte kan buigen naar mijn wens op dat moment van de dag, door mijn koffiemaling te kunnen mengen met decaf koffiemaling.

Pluspunten

• Wat anders dan espressomachine, diepe smaak
  • Mogelijkheid bereiden grote kwantiteit koffie
  • Geïntrigeerd ontkalkingsprogramma
  • Mooi strak design
  • Programma voor kleine hoeveelheid koffie

Minpunten

• Signalering gereedheid koffiezetten te luid

Patricia B. 21-12-2023

Topapparaat voor koffieliefhebbers

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

De afgelopen weken heb ik het Melitta ONE® filterkoffiezetapparaat mogen uitproberen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Als fervent gebruiker van een pad-apparaat was de overstap even wennen, maar het bleek zeker de moeite waard te zijn. De koffie is snel klaar (een duidelijke pieptoon bevestigt dit), heeft een goede smaak en blijft lekker warm. De watertank met ledverlichting is een slimme toevoeging, vooral op donkere ochtenden. Helaas werkt de druppelstop niet optimaal want als ik de pot eronder wegneem, vallen er toch nog enkele druppels op de warmhoudplaat. De automatische uitschakeling is een pluspunt, je kunt de tijd zelf instellen en je voorkomt zo dat de koffiepot aangekoekt raakt. Een klein minpuntje, ik mis de duidelijke aanduidingen voor het aantal kopjes op de koffiekan. Hoewel dit wel op het waterreservoir te zien is, is het soms wat onhandig als ik snel wil weten hoeveel koffie er nog over is. Ondanks dit kleine detail beschouw ik het Melitta ONE® filterkoffiezetapparaat als een waardevolle aanwinst.

Pluspunten

• ledverlichting in watertank
  • koffie is snel klaar
  • koffie is en blijft lekker warm
  • automatische uitschakeling
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• druppelstop werkt niet optimaal
  • geen kopjesaanduiding op de kan

Patricia B. 21-12-2023

Gebruiksvriendelijk, lekkere warme koffie

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Led verlichting waterreservoir
  • Warme koffie

Minpunten

• Druppelt na ondanks stop
  • Geen aanduiding van aantal kopjes op koffiekan

Mr. Anderson 21-12-2023

Melitta ONE

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik was al een tijdje op zoek naar een koffiezetapparaat en wilde graag weer de stap maken naar filterkoffie. De review keuze viel op de Melitta ONE, voornamelijk vanwege het design en de eenvoudige bediening zonder te veel poespas. Het design van de Melitta ONE sprak me direct aan; het is strak en zonder overbodige details. De bouwkwaliteit lijkt zeer degelijk, en ik verwacht dat dit apparaat jarenlang mee kan gaan. Het gebruiksgemak van de Melitta ONE is opvallend. Het apparaat is eenvoudig te bedienen, wat handig is, vooral als er visite komt. Het waterreservoir heeft voldoende capaciteit voor dergelijke momenten. De kwaliteit van de koffie is precies zoals ik van filterkoffie verwacht: gewoon goede basic koffie. Het zetten van filterkoffie vereist wel wat afstemming van koffie tot waterverhouding, in tegenstelling tot capsules waar je altijd goed zat. Dit was een aanpassing, maar het resultaat is bevredigend. Regelmatig schoonmaken is belangrijk, maar verder ervaar ik geen overmatig onderhoud. Het zetproces is niet veel langzamer dan bij een capsule-apparaat, wat geen nadeel oplevert in vergelijking. Ik ben zeer te spreken over de Melitta ONE, en raad deze zeker aan bij vrienden en familie.

Pluspunten

• De ouderwets goede koffiesmaak
  • Minimaal geluid tijdens het zetproces

Minpunten

• Het nadruppelen op de warmhoudplaat.

erwindeg 21-12-2023

Mooi apparaat, niets bijzonders

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Erg mooi koffiezet apparaat en aangezien wij op zoek waren naar een vervanger voor onze Krups, kreeg ik de mogelijkheid om deze te testen.
De glazen kan is erg mooi, maar na een aantal weken zit er al een hardnekkige bruine aanslag op, die niet zomaar schoon te krijgen meer is.
De koffie smaakt goed, maar daar heb ik nooit last van gehad.
Het meest handige is voor ons dat het apparaat in de breedte neer te zetten is, in plaats van in de lengte.
Verder een prima apparaat, maar niets bijzonders.
Ik had er wel meer van verwacht, gezien dit het enige apparaat is wat goedgekeurd is door het Oslo European Coffee Brewing Centre.
Voor deze prijs vind ik het echter veel te duur.
Voor dit geld kan ik vier andere apparaten kopen die het beter doen en dan ook nog eens een thermokan hebben.

Pluspunten

• plaatsing in de breedte

Minpunten

• Gewoon
  • Glazen kan

l*****************@h********** 20-12-2023

Mooi design en erg lekkere koffie

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb het product mogen testen en ben er zeer enthousiast over. Je zet een heerlijke kop koffie met dit mooie filterkoffie apparaat. Hij warmt snel op en door de goede druppelverdeling over de filterkoffie krijg je een aromatische lekkere smaak. Ik vind het erg handig als de koffie klaar is dat het apparaat een piep geeft als je dat instelt. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Je kunt een kop koffie zetten of een kan. Ook geeft hij aan wanneer hij ontkalkt moet worden door het geïntegreerde ontkalkingsprogramma. Hij heeft een erg mooi design. Mooi rvs waar geen vingerafdrukken op zichtbaar zijn. Er zit een watertank met ledverlichting op. Filterkoffie met druppelstop. Waardoor het apparaat mooi schoon blijft. De koffiekan vind ik het mooiste en erg stijlvol. Die is van dik glas. Erg sjiek met een mooi handvat.

Pluspunten

• Lekkere koffie

m***************@h********** 20-12-2023

Strak design

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Ik heb dit product mogen testen. Mooi en niet ingewikkeld koffiezetapparaat. Het is gemakkelijk in gebruik en wijst eigenlijk allemaal vanzelf hoe het werkt. Erg gebruiksvriendelijk. Bij het aanzetten gaat het led licht in de watertank branden, handig om te zien hoeveel er nog in zit. Het koffiezetapparaat oogt wat fragiel door de glazen kan die best wel dun is en de plastic bovenkant. Het klikt allemaal mooi in elkaar maar komt niet echt heel stevig over. Om te zien is het wel een strak design koffiezetapparaat. Ook voor maar 2 kopjes koffie is hij erg geschikt en de koffie blijft super goed warm en smaakt heerlijk. Zodra de koffie klaar is geeft het apparaat een piep signaal. De ontkalkfunctie lijkt me erg handig maar die hebben we nog niet gebruikt.

Pluspunten

• piept als koffie klaar is
  • gebruiksvriendelijk
  • hete koffie

Minpunten

• plastic delen
  • dunne glazen koffiekan

Aardbeibloem 20-12-2023

Top voor klein of groot verbruik

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Dit product heb ik mogen testen. Fraai uiterlijk met niet overdreven veel knopjes (lees drie). Gemakkelijk in gebruik en zet snel, met weinig geluid, koffie. Je kan de tijd van warmhoudfunctie zelf aanpassen. Hij geeft een geluid wanneer het zetten van de koffie afgelopen is. Wanneer je weinig kopjes wilt kan je dit instellen waardoor hij het water langzamer laat stromen. Kortom top product

j*******@g******** 19-12-2023

Filterkoffie blijft het lekkerst!

Geschreven voor: Melitta ONE SST 1031-01

Deze Melitta One mocht ik testen en hij is ideaal als je ook graag 2 kopjes filterkoffie zet i.p.v. dat je "verplicht" bent om een grote pot koffie te zetten en dan de helft weggooit, omdat je 2 kopjes koffie voor in de ochtend voldoende vindt om te drinken. En krijg je visite, dan kun je een volle pot zetten. Het aroma blijft er even lekker door.

Je kunt met deze machine de koffie maximaal 60 minuten warmhouden, wat ik heb ingesteld en ook makkelijk in te stellen is. Bij het schenken van een 2e ronde kreeg ik ook vanuit de visite te horen dat ie nog goed heet was en ook prima smaakte!

De druppelstop werkt niet optimaal, in de zin van; als je de pot eronder wegneemt, vallen er nog wel wat druppels op de warmhoudplaat.

Het filtersysteem klikt heel mooi in de machine vast, zodat het zakje ook niet dubbelslaat als de koffie er doorheen loopt.

Al met al een prima aankoop, mocht je voor een klein en soms groot huishouden graag koffie zetten. Er gaat niks beters boven filterkoffie!